Ons Credo

Ons Credo is het waardencharter van Johnson & Johnson (J&J). Reeds in 1943 werd dit charter opgesteld door Robert W. Johnson, de toenmalige CEO, en het is sindsdien het richtsnoer voor alle medewerkers in alles wat ze doen.
In vier paragrafen worden de waarden en principes beschreven die J&J hanteert wat betreft zijn verantwoordelijkheden tegenover de patiënten en consumenten, de eigen medewerkers, de gemeenschap en wereld, en de aandeelhouders, en wel degelijk in deze volgorde.

Als we één element zouden moeten opnoemen dat de meer dan 275 bedrijven en 128.000 medewerkers van J&J verbindt en zorgt voor een gemeenschappelijke identiteit, dan is het Ons Credo.
Ons Credo: al 70 jaar onze leidraad
Wanneer u het waardencharter leest, merkt u onmiddellijk dat de duurzaamheidsgedachte er helemaal in verweven zit. En dat nog vooraleer die termen bestonden, Robert W. Johnson het eigenlijk al had over de verantwoordelijkheden van zijn bedrijf op ecologisch-, sociaal en economisch vlak.
Duurzaamheid zit al 70 jaar ingebakken in onze bedrijfscultuur.